onsdag 30 juni 2010

Självbehärskning och en "bad hair day"

Igår tillbringade jag en halvtimme att platta håret innan jag gick till jobbet. Det är 3 minuter promenad till spårvagnen och 30 sekunders promenad mellan vagnen och mitt jobb inne i stan. På denna lilla tiden lyckades den fuktiga luften totalförstöra min fina frisyr och jag har nu ett helt fantastisk (!) självlockigt, spretande hår. Ni vet en sån där riktigt ”bad hair day” då alla hårnålar och spray i världen kan hjälpa dig, så är det nu. Fast ändå inte riktigt så illa som min förra riktigt dåliga hårdag som resulterade i detta:



Någon annan som blivit så arg på sitt hår att ni rakat av det? Jag måste ändå säga att mitt hår nu har fått växa ut i naturlig färg och det är skönt att ha friskt vacker hår igen. Även om det inte va så himla fint just ig¨r.

Detta va inte alls det jag skulle blogga om. Utan jag skulle berätta hur duktig jag va igår. Som jag skrev så har jag lyckats gå ner 3 kg denna veckan. Och igår va det fredag, på mitt jobb innebär detta fredagsfika, det är vår heligaste stund i veckan. Då vi alla samlas i köket över en kopp te/kaffe och frossar i godsaker och pratar om vad vi ska göra i helgen.

Så kom stunden jag sett fram emot med skräckblandad kärlek hela veckan, frågan :”Vad vill ni ha för fredagsmys idag flickor?” Jag har inte ätit något onyttigt på hela veckan men helt plötsligt blev jag sugen på både hallongrottor och brownies som är ett stående inslag i vårt fredagsmys. Men jag lyckades ändå säga att han gärna fick köpa lite frukt till mig.

Så efter en färd till Hemköp inhandlades det kakor i mängder men också två liter med Svenska jordgubbar! Och helt plötsligt kändes kakorna inte alls lika lockande längre, jag åt en liten skål med jordgubbar och mjölk i stället för kakor och jag känner mig så nöjd över mig själv!


Bild från flickr

Centrera
Så, nu vet ni det också, i helgen blir en liten färd ner till Varberg. Ett dop är vår huvudaktivitet men det blir nog någon färd till secondhand och så ska jag umgås lite med min pappa. Hoppas ni får en trevlig helg alla mina goa bloggläsare!

Inga kommentarer: