onsdag 30 juni 2010

Barnbordet, ska det vara så ska det vara liksom

Igår satt jag och pysslade lite med våra speciella ”bordsplaceringskort”. Och när jag satt där och knåpade med mina rosetter och knappar (va i hela friden håller jag på med nu då?) så började jag fundera lite på bordsplaceringen.

Jag började måla upp borden lite smått och placerade ut våra vänner och familj. Några bord va hur enkla som helst medan andra va lite klurigare. Satt och klurade en stund och det allra svåraste va att klura ut var vi skulle placera de lite större barnen. Det är bara tre tjejer mellan 7-10 år som kommer och den ena av dem är dessutom norsk.

Så detta klurar alltså jag på nu. Känns lite onödigt att ha ett barnbord för bara tre barn. Men å andra sidan kan man ju göra så här mysigt:


Gillar verkligen idén om en bordsdekoration som även håller de små gästerna sysselsatta, de brukar ju inte vara så intresserad av att lyssna på tal och sånt ändå. Vill man vara lite extra ambitiös och har massor med gamla krit-stumpar hemma kan man även ge sig på detta projekt:


Använd dig av en bokstavsform i silicon.

”Skala” av pappret och bryt kritorna i formen.


”Baka” mitt i ugnen på 275 grader, ca 20 minuter.
Superenkelt!

Sen är det bara att duka upp med en pappersduk och låta fantasin flöda, och det brukar ju inte vara något större problem för de små!

Inga kommentarer: