onsdag 30 juni 2010

Ekoreko och solrosor!

För ett tag sedan hade jag och fästmannen ett möte tillsammans med Katharina på Ecobride. Vi pratade i flera timmar om hur man kan göra vårt bröllop mer miljövänligt. Hon är verkligen grym på det hon gör och jag förmodar att det är därför som hon gör det också. Under sommaren kommer vi ha ett spännande sammarbete så ni kommer få läsa mer om henne längre fram, kan ni inte vänta så gå in på hennes hemsida!

I alla fall. Det jag ville komma fram till va att vi även pratade om blommor till bröllopet. De ska vara ekologiskt odlade och gärna av en odlare från trakten. Detta är ju jättesvårt att att ordna på distans men jag och fästmannen har varit nere i Varberg och kollat lite på torget. Men om de blommorna va ekologiskt odlade har jag ingen aning om faktiskt. Men det är saker som är värt att kolla upp och det kostar inget att fråga sin florist om ekologiska alternativ.

Vi har löst detta problemet på ett enkelt sätt. Jag odlar mina blommor själv. Hemma i mammas lilla trägård står redan en blomsterbåge och gror för fullt. Nu ska jag även komma i gång att odla lite solrosor. Minns ni denna bukett som jag visade i min förra blogg?

Så jag ska alltså luska lite hur blommorna som säljs på torget odlas. Sen ska jag odla mina egna solrosor. Jag börjar odligen redan nu och sätter några frön i veckan. Då måste i alla fall några solrosor blomma fint till den stora dagen och blir det blommor över kan vi använda dem i dekoreringen. Stackars mamma som kommer ha hela deras bakgård full av solroser.


Inga kommentarer: