onsdag 30 juni 2010

Lärorik Helg

19 april, 2010 – 08:53

Någon som undrar varför jag aldrig bloggar på helgerna? Säkert ingen som har märkt det innan då men på min förra blogg inte direkt hade någon större uppsikt över något. Men nu vet ni, jag bloggar väldigt sällan på just helgerna och det är för att jag gör annat helt enkelt.

I helgen va vi hos min Familj i Varberg. Min styvfar fyllde 50 år så det blev massa smörgåstårta och öl. Någon kamera hade jag inte med mig såklart så jag snodde en bild från min systers blogg.

Kelm (styvfar) Daniel (fästmannen) och Dick ( Kelms bror) har i alla fall fantastiskt roligt. Jag och min styvsyster Nathalie drog ut på krogen där vi drack ännu mer öl och pratade med konstiga killar i glittriga skjortor. Där fanns även en ytterst obehaglig kille som försökte kyssa mig. En annan obehaglig grej va att jag träffade två personer som jag sist träffade för en ca 12 år sedan, då jag var barnvakt åt dem. Nu är det uppenbarligen tillräckligt gamla för att gå på krogen, det betyder i sin tur att jag är ännu äldre!

Fast trotts att det mest hände massa obehagliga saker hade jag och Nathalie kul. Lika kul va det dock inte dagen efter. Jag vaknade upp klockan 7:30 brevid fästmannen, mitt hår och mina kläder stank rök. Min mun och mina lungor kändes så torra att jag knappt kunde andas. Mitt huvud, ja vi ska inte ens prata om mitt huvud.

Jag gick upp och blev lite stolt över mig själv när jag upptäckte att jag faktiskt fått ut linserna på fyllan. Hur minns jag inte men ute va dem i alla fall. Jag tog två värktabletter, ett stort glas vatten och tårta som va över från dagen innan. Morgonen började kännas bättre efter det. En liten stund senare vaknade mamma och vi bestämde oss för att åka på secondhand.

Jag älskar secondhand, här skulle bröllopsfynda! Och som vi fyndade också. Jag får via bilder sen i kväll när jag orkar leta fram mina batterier till kameran.

Efter en runda bland stadens secondhand butiker åkte vi tillsammans med min pappa till Rusta för att köpa tapeter. Vår förra hyresvärd ville ha 2800:- för att tapetsera om ett rum i vår förra lägenhet. Det är så dålig standard i de lägenheterna så det kändes lite ovärt att betala så mycket pengar för att våra katter busat i sängen och rivit lite på väggen. Så vi bestämde oss för att göra det själv. På Rusta inhandlades 4 rullar tapeter för 49:- st, vävlim och ett tapetserarkit. ca 300:- kostade det allt som allt. Lägger man sedan till bensinen för bilen vi lånade och maten vi köpte till min pappa för att han hjälpe till så är vi ändå inte uppe i mer än 600:-. Lätt värt att lägga ner några timmar på att tapetsera ett rum även om man inte själv får njuta utav det.

Att tapetsera tog hela vår Söndag och på kvällen så bestämde vi oss för att slappna av lite. Det blev årets första grillning. Fast när solen försvann bakom skogen blev det lite väl kallt så vi grillade klart allt och så åt vi på vår inglasade balkong i stället.

Så, vad har jag lärt mig den här helgen då?

  1. Dricka gör man med måtta
  2. Det är farligt att gå på krogen utan fästmannen
  3. Smörgåstårta är gott
  4. Det är roligt att locka håret
  5. Bakfylla + secondhand är inte den bästa kombinationen
  6. Tapetsera är kul
  7. Pappa har inget tålamod
  8. Det är fortfarande lite för kallt för grillning
  9. Grillade champinjoner och äggplanta är gott
  10. Sova är helt klart överskattat

Hela 10 saker har jag lärt mig i helgen. Vilken grej! Vad har ni lärt er i helgen?

Nu är min rast slut så tillbaka till verkligheten!

Inga kommentarer: