onsdag 30 juni 2010

Den stora klänningsjakten...

… och då menar jag inte ens jakten efter min brudklänning. Jag är nämligen bjuden på ett annat bröllop ( va? finns det andra bröllop än mitt? Vem hade kunnat tro…) senare i sommar och klädkoden är bal/gala. Ja, och jag som varken har gått på studentbal eller något annat festligare än en kräftskiva har inte några gamla balklänningar liggandes för användning. Så det va bara att ge sig ut på stans gator och torg för att leta.

Hyrklänning tänkte jag, billigt och bra! Men nej, tydligen har de flesta slutat med att hyra ut klänningar. Det enda stället jag hittade som hyrde ut kläder hade inte klänningar i rätt längd! Jag va helt enkelt för kort för att hyra klänning hos dem. Dock provade jag en klänning så va sååå fin men det känns som om 3000:- är lite väl för min plånbok, satt som en smäck men va alldeles för lång så den kunde jag inte hyra.

Snyftandes gick jag därifrån, kliandes i armhålan där jag upptäckte att jag hade ett myggbett till! Inte okej!

Inga kommentarer: