onsdag 30 juni 2010

Bröllopsmardröm

I natt hade jag min andra bröllopsrelaterade mardröm. Ni som följt mig ett tag kanske minns när jag berättade att jag drömde att min vän skulle sy min klänning. Hon sa att jag skulle se ut som en prinsessa och av någon anledning fick jag inte se klänningen fören precis innan bröllopet. Hon hon hade sytt en klänning precis som Snövits klänning, som en prinsessa minsann.

Jaja, nattens dröm handlade om musiken vi har fixat till bröllopet. Vi ville gärna höra hur de spelade i den stora salen vi har hyrt så vi kallade på en slags audition. Killen som skulle spela säckpipa hade bytt sitt instrument mot en trumpet i stället och de hade skaffat dansare som va helt galna. De hade kläder i både paljett och fjädrar och dansade som strippor på pålar och allt vet vad. Blinkande ljus och konfetti som sköts ur kanoner, transor på styltor och folk utklädda till lejon med glitter-man. Allt va bara vääldigt konstigt.

Jag och Daniel satt med hakorna i golvet och bara tittade på dem. De gav verkligen en show som hette duga men som snarare passade in med på någon broadway-scen än på vårt bröllop.

Efteråt satt vi mest och gapade och alla artisterna, alltså de tre som spelade och de 10 dansarna, stod och tittade på oss och väntade på vår dom. Jag sa ”Oj, alltså det kommer ju vara en del äldre människor på festen, de är ju rätt känsliga och så…. Vi vill ju inte skrämma dem… de kan ju… dö….”

Sen minns jag inget mer av drömmen, det är nog lika bra.

Inga kommentarer: