onsdag 30 juni 2010

Bröllopsproblem och hur jag löser dem!

Jag har haft 2 problem inför bröllopsfesten som jag brottats med ett tag. Jag har klurat på det länge men aldrig kommit fram till något.

Det första problemet har jag tänkt på länge. Va på ikea i julas och köpte en hel bunt med saftflaskor. Meningen va att vi skulle göra egen glögg och ge bort i julklapp men det visade sig ganska snart att dessa flaskor va alldeles för stora så vi köpte mindre flaskor. Detta resulterade i att vi numera har en jävla massa saftflaskor av modell stor som vi inte har användning för. Tankarna om att piffa till dem lite och använda den som ljusstakar till bröllopet har slagit mig och slog mig ännu hårdare när jag läste DETTA i en annan Bröllopblogg!

Bilden är från http://www.heltenkelthosmig.blogspot.com/

Väldigt vackert och precis så romantiskt jag hade tänkt mig att det skulle bli med ljusen.

I alla fall, för någon dag sedan dök ett annat problem upp. Hur ska vi servera vinet på bröllopet? Vi kommer servera buffé så att enklast servera dricka är att låta det stå på bordet så får folk förse sig själv med dricka. Så några fina karaffer eller liknande som står framme på bordet under middagen hade ju blivit perfekt, men karaffer är ju väldigt fula vanligtvis, var hittar man fina?

Och jag tänkte och jag tänkte och jag googlade alla möjliga olika och omöjliga varianter som ingen alls föll mig i smaken.

Ja, sen tänkte jag tanken som ni förmodligen redan har tänkt, så va två problem lösta med EN lösning!

Inga kommentarer: