onsdag 30 juni 2010

Festprogram med vårt eget monogram!

Nu är jag klar med monogram pysslet. Förmodligen kommer jag göra något liknande som i slutändan kommer användas till vårt bröllop men jag ville bara visa er hur enkelt det är!

Idag har jag alltså gjort egna, enkla festprogram med vårat fina monogram!

Vi vill ha våra program vikta och stående så vi lade bilden och texten på höger sida. Det går att göra i de flesta ordbehandlingsprogram eller i photoshop. Sen är det bara att skriva ut!

Jag hade en bunt med återvunnet papper hemma som jag använde såklart. Det blir lite mjukare i färgen också än att bara ha helvitt. Datum och stad fick komma med. Man kan ju också skriva ”välkommen” eller något annat kul om man vill.

Vik ihop och klart! Redo att fyllas med precis vad man vill. Man kan ha allt från menyn till roliga korsord om brudparet, olika kärlekscitat osv.

Bry er inte om det röriga skrivbordet. Jag har även gjort en vimpel-slinga med ordet ”Nygifta” idag, den visar jag er en annan gång. Jag kan också visa er vilket kul paket jag fick här om dagen på posten. Från inga mindre än:

Ett 4,3 kg tungt paket fyllt med kärlek! Jag va som ett barn på julafton när jag öppnade (läs rev upp) alla fina saker!

Inga kommentarer: