onsdag 30 juni 2010

En stund av egoism!

15 april, 2010 – 08:58

I min förra blogg (ja, jag kommer nu i början ofta att skriva så) skrev jag om hela paniken med lokalbokning. Jag har i hela mitt liv drömt om att gifta mig på Varberg Fästning, så strax efter förlovningen ringde jag och pratade med dem om en eventuell bokning. Vi ville gifta oss i september men tydligen skulle Rikssalen som den heter att undergå en genomfattande renovering då. Attans! Det allra sista datumet som va bokbart innan renoveringen va just den 28 augusti. Jag frågade lite snällt när man borde boka så att man skulle vara säker o.s.v. Det visade sig att redan då, 1 ½ år innan redan hade hunnit bli en del bokningar. Så i ren panik preliminär bokade jag den 27-28 augusti. Min söta blivande make hade inget emot att flytta datumet lite.

Tiden gick och senare på sommaren förra året ringde jag till Vandrarhemmet på fästningen för att boka upp det. Men ve och fasa, någon annan IDIOT hade bokat upp hela vandrarhemmet den helgen! De hade preliminärbokat fram tills i februari så det va bara att vänta ut dem. Lagom tills detta hände hade jag helt glömt av att jag bara hade preliminärbokat våra datum på festlokalen. Några månader senare ringde jag dem i ett annat ärende och då frågade hon jag pratade med om vi skulle boka in för det stod nämligen andra brudpar på kö för både den 27 och den 28 augusti.

Åh, den varma känslan som genomsyrade hela min kropp när jag bokade båda datumen. Jag ryser även nu när jag bara tänker på det! Jag va så jävla nöjd och strax därefter va även större delen av vandrarhemmet ledig. Egentligen behövde vi bara den 28 augusti men jag va lite (mycket) egoistisk och ville helt enkelt utesluta risken att våra lokaler luktar gammal fylla/mat/tårta o.s.v. Så ingen fest där dagen innan vår fest heller! Nu i efterhand så va det även väldigt bra tänkt eftersom vi kommer ha hela fredagen på att dekorera och duka lokalen in i sista detalj.

Och ni, brudarna som stod på väntelista till Rikssalen den 27-28 augusti. Hoppas ni hittade ett annat datum. Och om (jag vet att risken är liten) ni läser detta så sänd mig gärna en kommentar så lovar jag er att ni ska få en liten present för att underlätta mitt dåliga samvete för att jag lät mig vara så egoistisk!

Inga kommentarer: