fredag 30 juli 2010

Regn ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne!

Nu har det regnat utan uppehåll i över ett dygn. Hur mycket regn kan det finnas kvar där uppe egentligen? Jag har i alla fall suttit tryggt inne på kontoret med mina mysiga arbetskamrater hela dagen. Vi har ätit kakor och blev mer eller mindre höga på socker. (fuskar från min diet idag, fy mig. men det är ju fredag!) Fast å andra sidan är stämningen alltid galet hög på mitt jobb så det är ingen större skillnad, inte ens ösregnet utanför kan få ner stämningen på vårt kontor.
Chefen va inne i går. Hon hon köpt lite presenter till oss, hur gulligt är inte det? Jag fick ett bröllopskort-album och ett par bröllopsskor som tyvärr va lite för små men mycket vackra så jag får se om jag kan töja ut dem lite.

Hur avundsjuk är du på mitt jobb nu?


Regnet ja, vi får väl hoppas att det slutar regna tills den 28 augusti.

Annars får vi väl:


Bild från mimiandkarl.com
Ta grymma bilder med ett färglatt paraflax!

bild från elizabethannedesigns.com
eller införskaffa världens snyggaste gummidojor!

Bild från andrewhuth.com
eller ta väldigt romantiska svart/vita fotografier.

Vet ni vad vi mer har gjort idag? Betalat handpenningen på ringen! Åh nu börjar det dra ihop sig alltså, längtar så!

Inga kommentarer: