fredag 2 juli 2010

Fredagssvammel om vänskap och sånt

Dagen började bra, jag vaknade och trodde att det va torsdag. Jag va helt inställd på detta hela morgonen och när jag tog en metro på spårvagnen stod det fredag på denna. Kunde det vara sant? Jag har tappat bort en hel dag i veckan, underbart! Dessutom är det bara 57 dagar kvar tills den största dagen i våra liv! Tiden flyger fram så fort att jag tappar bort dagar till och med.

Jag har i alla fall haft några dagar här över till att reflekterat lite över vänskap och jag har kommit fram till en sak:
Jag är så himla glad över alla mina vänner som är så gulliga!
Jag hann knappt nämna ordet bröllop innan vi hade en självutnämnd Toastmadamme, att det råkade vara just den person som vi redan hade tänkt att fråga gjorde ju bra saken ännu bättre.

Jag och Linda har varit vänner enda sedan gymnasietiden och vår vänskap har stått stark genom ur och skur. Det känns så bra att veta att hon alltid finns där för mig och självklart kommer jag alltid finnas där för henne. Och det bästa av allt är att även om vi inte bott på samma ort och gjort olika saker i livet har vi alltid växt starkare tillsammans. Både jag och Daniel älskar henne till döds och vi är så glada att hon vill vara vår toastmadamme!

Och Linda är inte den enda som har engagerat sig bröllopet. Min vän Sara hjälpte oss med designen till våra fina inbjudan och Therese kommer se till att "mottagningen" på bröllopet kommer bli en hel upplevelse i sig.

Och mina fina brudtärnor. Min syster Emma och min vän Emilie som har suttit och bollat bröllopsidéer med mig i tid och otid. All tid mer er två har varit helt oväderlig och jag valde er som brudtärnor bara för att jag vet att vi kommer ha oslagbart roligt denna stora dag. Och med er vid min sida så kan inget gå fel.


Men det bästa av allt är våra familjer och alla våra vänner är så engagerade och nyfikna, allt i från att baka kakor till hjälpa till med blommor.

Vi är så glada över att vi får fira vår största dag i livet med er!

2 kommentarer:

Emma sa...

Aww, så sött sagt! <3

mamma sa...

Så klart att vi ställer upp så att ni ska få en minnesvärld dag i ert liv