torsdag 22 juli 2010

Bröllopskarta på G

Skepp å hoj lilla bloggen och alla mina fantastiska bloggläsare! Idag är det strålande solsken och jag är på underbart humör.

I min lilla bröllopsvärld har det hänt lite roliga saker. Hittade ett företag som hyrde ut fantastiska gamla tallrikar från ett gammalt hotell. Det bästa av allt är att de sköter disken OCH priset är helt oslagbart! Dessutom är de otroligt sköna och miljömedvetna så det kan knappast inte bli mycket bättre om jag inte själv vill går ut och letar efter lera för att göra egna tallrikar. Och det tänker jag inte för jag har inte ens hunnit virkat klart alla mina hjärtan än!

Sen letade jag upp en fantastisk illustratör på nätet som ska fixa en "bröllopskarta" till oss. Onödigt, ja men väldigt kul. Vi tänkte maila ut den till alla våra gäster någon dag innan bröllopet så alla har ett litet humm om var någonstans i staden vi kommer hålla till.


De fyra undre bilderna är delar av min skiss som jag hade gjort. Visst är jag helt fantastisk i Photoshop. Nej, det va därför jag behövde en illustratör. Hon skissade snabbt upp en helt fantastisk skiss utifrån mitt klotter. Det är de fyra översta rutorna som är hennes verk.
Helt sjuuukt begåvad. Eller ja, jag har inte sett slutproduktionen än. Jag bloggar mer om den när den är klar!

En annan tanke är att göra en liten korg med lite "Varberg-saker" till varje gäst som de kan få när de kommer till stan. Vår fina karta, lite turistinformation, en liten tub med solkräm.....

Oj, nu tog min fantasi visst slut. Några andra förslag?

Inga kommentarer: