tisdag 20 juli 2010

Ha-begäret tar över från och med nu..

Här har det inte varit mycket aktivitet den senaste veckan men tro inte att bröllopsplanerna stått stilla för det. Mycket tid har gått till att göra en OSA-lista och med 11 dagar kvar är det faktiskt bara EN person som inte har hört av sig på ett eller annat sätt. De flesta har till och med Osat både muntligt, via sms och på mail. Dem gillar vi, de som ser fram emot vårt bröllop nästan mer än vad vi själv gör.
Klänningen är också på gång, det kommer väl bli klar veckan innan bröllopet men jag håller lugnet uppe. Den sys ju utav en lokal skräddare så ifall han tar allt för lång tid på sig kan jag åka och hytta med fingret åt honom, vad det nu skulle hjälpa. Men det känns i alla fall bra att den inte sys upp i Kina eller något, skulle vara jobbigt att bara gå omkring och vänta. Nu när jag blir otålig kan jag ringa min skräddare och så kan han berätta lite om de fantastiska detaljerna han håller på med och så blir jag lugn igen.

Så nu går tiden mest åt att försöka hitta skorna med stort S. Det går sådär, jag hittar bara andra skor som jag vill ha men som inte har rätt färg. Som dessa, dessa väckte ett gigantiskt ha-begär inuti mig.

Dessa skor väckte något helt annat i mig, en slags nyfikenhet. Varför? En annan sida av mig gå mentalt igenom hela min garderob, har jag något som passar till? Det har jag nog, jag har en rosa klänning i samma färg.. Hmmmm...
Båda är från www.schuh.co.uk.
Och om ni undrar varför jag är så sent ute med att försöka hitta skor är det bara för att vi ändrade oss angående färgtemat på våra detaljer. Jag hade faktiskt redan ett par skor som jag skulle använda men men, de kommer nog till användning de också.

1 kommentar:

Katharina på EcoBride sa...

För snygga och både djur- och miljövänliga skor kika på www.gemenskapgron.se

Hälsn. Katharina