fredag 9 juli 2010

50 dagar och tårtpanik!

Ja, nu närmar det sig med stormsteg. Börjar bröllopsnerverna komma? Inte direkt, vi är nog båda lugna och sansade inför det hela.

Fast jag har lite panik för tårtan. Vår konditor ringde igår, de hade bytt ägare och massa grejer. Jag ringde för någon månad sen för att se till att alla ingredienser blir ekologiska och då va det inga problem, det skulle hon fixa. Nu verkar det som om det inte alls går, en del grejer går att fixa närproducerat och så kan vi pynta den med ekologiska blommor... ? Va? Vem har sagt att vi vill pynta vår tårta med blommor?
Sen började hon prata om tårtställningen, en med grenar och grejer. Men vi har ju redan bokat en ställning? Nej, den FANNS inte? Okej, varför i hela friden låter ni oss boka något som inte finns? Nä, men det kanske gick och fixa en sån tårta vi vill ha men då fick man välja lite mer fastare fyllningar o.s.v.
Åh, då slutade jag nog lyssna på henne. Smaken har vi ju redan valt också. Vi vill inte ha en massa sylt och grädde utan en fräsch tårta och när jag sa det så föreslog hon choklad!?!
Va? Choklad är ju det mastigaste som finns, fräscht sa jag. FRÄSCHT!!

Men jag va lugn och sansad, människan ska ju för tusan baka vår bröllopstårta och jag vill att hon ska vara glad när hon gör det. Sen att jag är två sekunder från att avboka henne behöver ju inte hon veta. Hon skulle i alla fall kolla upp lite närmare och så skulle vi höras efter hennes semester. Så jag har en månad på mig att hitta en ny konditor. Om inte får vi helt enkelt göra det bästa av situationen.
Men jag blir lite irriterad över att folk säger att de kan ordna saker som se visar sig vara osant. Speciellt när det betyder så mycket för mig och Daniel att kunna servera en tårta som är helt ekologiskt.

Inga kommentarer: