måndag 5 juli 2010

HON SA JA!

När jag gick i 3an fick vi välja fadderbarn bland barnen i lekis. Min syster gick i lekis men hon blev snabbt upptagen av en kille som hade en förälskelse i mig. Han va söt, han brukade vänta på mig efter skolan och ha följe en bit fastän vi inte bodde åt samma håll. Han köpte till och med en julklapp till mig, en vit hårsnodd som han tyckte skulle passa fint i mitt långa, bruna hår. Jag hade faktiskt kvar hårsnodden tills för några år sedan men sen försvann den nog i någon flytt.

Till saken, eftersom jag inte kunde välja min egen lillasyster så fick jag Therese. Jag gjorde en julkalender till henne som hon jämt och ständigt ska påminna mig om. Några år senare flyttade hon dock iväg och jag blev fast med ett annat fadderbarn i stället, vilket inte alls har med saken att göra.

Therese dök i alla fall upp på vår trappa. Några år äldre men precis samma galna Therese. Hon är fullständigt galen nu också men nu kan man i alla fall skylla på spriten. Therese har sedan dess dykt upp i mitt liv med jämna mellan rum och vi har alltid helt galet kul. Och nu kommer hon alltså att förgylla vår bröllopsdag på ett alldeles speciellt sätt, förutom med att vara helt galen alltså.


Nu känns det som om vi är på rätt spår igen!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Ihhh!!! Det kommer bli awesome! :) / Terese