lördag 10 juli 2010

Lilla Bröllopsmongot

De senaste dagarna har verkligen gått i bröllopets tecken. Tyvärr har jag inte haft så mycket tid att bloggs då jag har haft fullt upp varje kväll. Nu är det helg och jag spenderar min fria tid med att virka hjärtan. Jag har mindre än häften kvar och det går långsamt men framåt!

Dessutom har vi nästan bestämt hud dukningen kommer se ut. Eller ja, vi har bestämt detaljer. Daniels mamma som är syslöjdlärare ska hjälpa oss att sy löpare och servetter i samma tyg. Vi har hittat ett ekologiskt tyg i en underbar färg. En väldigt tråkig grej som händer när man ska välja ekologiskt är att utbudet blir mycket mindre och priserna blir dyrare. Men vi lyckades i alla fall hitta ekologiskt tyg till vrakpriset av 59:- metern. Trodde knappt mina ögon.

Om ni är intresserade finner ni tyget HÄR och de har självklart massa annat prisvärt tyg.

Åter till servetterna. Att vi skulle ha tygservetter va ju ett naturligt val för oss. Även om man skulle hitta ekologisk eller naturvänlig pappersservetter så finner vi inget direkt miljötänk i dessa engångsvaror. Dessutom ska Daniels mamma brodera vårat monogram på servetterna, det kommer bli såååå fint! Längtar tills de är klara.

Ja, och sen så tror jag att jag ändrade mig lite angående blommor på bröllopstårtan när jag hittade den här bilden som någon postade på ett amerikanskt bröllopsforum.

Inga kommentarer: