torsdag 28 april 2011

Att minnas tillbaka.

Idag är det exakt 8 månader sedan som jag och Daniel blev Fru & Man. Tiden bara flyger iväg. Vad har vi hunnit på denna tiden egentligen? Inget, inte ens renoverat klart hallen.

Nu när 4 bröllop ÄNTLIGEN har börjat så flyger minnena tillbaka. Jag kunde ju inte blogga om allt som hände men självklart så skrev jag ju noga dagbok under tiden. Tänkte att jag helt enkelt bloggar samtidigt när våra program går, om hur det egentligen var bakom kulisserna!

Satt och tittade igenom våra bröllopsbilder, drömmer mig tillbaka. Kom på att jag faktiskt inte bjudit på så många bilder från själva bröllopsfesten här i bloggen, kanske tid för det?

En banderoll med "nygifta", jag älskar banderoller! Så jag slängde in några här och där.
Vi fick låna dessa tjusiga kungastolar av restaurang borggården som ligger precis bredvid. Självklart så skulle våra gäster hålla på och klinga i glaset och grejer och varje gång vi skulle upp på stolarna var det en nära döden upplevelse. Att krypa under bordet i korsett var ingen höjdare heller, men vad gör man inte för den man älskar!

Honnörsbordet fick en liten kortare löpare i orange och alla bord dekorerades med olika loppis och återvunna fynd. Man ska aldrig underskatta den gamla vanliga glasburken!

En kyss för kameran. Hela tv-teamet var så himla goa. Vi fick ett helt annat team än de som var på de andra bröllopet men det gjorde inte så mycket. Det var inte direkt så att vi hade tid att reflektera över detta.
Synd att väggarna ser lite risiga ut men det är sånt man får räkna med när man festar i 500 år gamla lokaler!


Mitt "lilla" virkprojekt slutade med att alla fick varsitt virkat hjärta med en knapp med personens namn på. Alla hjärtan var helt unika och gjorda med MYCKET kärlek (och lite panik)

Servetterna är sydda i samma ekologiska tyg som bordslöparna. Min fina svärmor som sydde alla, hon är helt underbar!
En liten suddig bild som visar lite mer av dukningen. Färglada ljus, massor med ljuslyktor och lite improviserade vaser med säsongsblommor. Allt från burkar till flaskor, lite secondhand vaser och en och annan tekanna fick agera vas under kvällen.


Ikväll är finalen av veckans 4 bröllop. Vi hejar på Katja såklart!

1 kommentar:

Katja sa...

Vad go du är :-) och nej, vi vann inte men det var inte hela världen. Jag håller ju stenhårt på dig, och fånig som jag är så tycker jag att jag känner dig lite efter att ha läst din blogg i två års tid :-)

Jag hoppas verkligen att ni vann, och att de andra brudarna förstod sig på att uppskatta dina vansinnigt söta virkade hjärtan och allt annat piff.

Grattis på åttamåndersdagen by the way :-)