måndag 2 maj 2011

En hårprydnad och hallpyssel

God morgon! Den 3dje maj idag då och ute snöar det! Inte helt okej faktiskt. Antar att det inte kommer ligga kvar för det ska enligt vädret bli över 10 grader under dagen men jag fick ändå gräva fram en tjocktröja.

När jag gifte mig var en av de stora frågorna hur jag skulle ha håret. Eller snarare vad jag skulle ha i håret. Tillslut valde jag en liten blomma gjord av papper och en liten fjäder. I början tänkte jag göra något sånt här:

Men jag hittade aldrig några bra fjädrar för detta projekt. Men igår hittade jag lite fjädrar som var helt perfekta så jag fick för mig att jag skulle ge mig på att göra en hårprydnad.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med den, sälja den? Lotta ut den? Någon som ens skulle vara intresserad?
Fin blev den i alla fall, stenen är en gammal ring som jag råkat haft sönder. Nu fick den lite nytt liv och den tillför något helt unik till hårprydnaden!

Detta är ingen hårprydnad, det är en bit av vårt golv i hallen. Det är snett och vint men jag är ändå hur nöjd dom helst med resultatet med tanke på hur det såg ut i går när vi la det. Bitar lossnade, betong överallt och bitar satt fel. Golvet är snett också, eller snarare väggen kanske? En gammal betongvägg så det går liksom inte göra så mycket åt.
Det ska dit skoställ och grejer så förhoppningsvis så kommer det inte synas att det är lite snett sen.

Nu ska jag dra ut i snön, tjoho!

Inga kommentarer: