fredag 27 maj 2011

Dekorerade stolar!

Jag har fått en släng av pysselsjukan tror jag. Sitter och letar efter inspiration dagarna i enda känns det som. På min lunchpromenad går jag oftast till Panduro och införskaffar något nytt för att stilla mitt skaparsinne. Igår införskaffades tyg till en... eller nej. Jag ska inte avslöja än. Det är en present till en vän och chansen att hon läser detta är rätt stor.. Jag visar nästa vecka!

I alla fall, bland mitt sökande hittade jag en helt underbar bild på en dekorerad stol och jag minns hur jag i vår bröllopsplanering hade lite ångest för att jag ville dekorera våra stolar i festlokalen men de var så svårdekorerade.
Har man dock stolar liknande denna så kan man göra så här vackert:

Bilden hittade jag HÄR

Är man dessutom som jag så har man ett litet lager med tyger och band liggande i en liten pysselkista. Japp, jag har en kista fyll med pyssel, garner och tyger. Min skattkista kan man säga.
I alla fall, har man inte så mycket tyger hemma så kan man även använda gamla:

  1. Lakan som blivit lite slitna
  2. Trista gardiner som aldrig används
  3. Dukar och löpare, man brukar samla på sig en del genom åren.
  4. Färglada kläder som aldrig används
  5. Spetsar och dukar
  6. Eller gå en liten secondhand-runda, jag älskar secondhand-rundor!
Ja, man kan använda vilket gammalt tyg som helst. Hos oss finns det tex ett gammalt överkast som inte används, det hade blivit jättefint. Det är bara att riva tyg och blanda alla fina färger till en härlig kompott.

1 kommentar:

Stina / Sagolikt Pyssel sa...

Vad fint! Tack för tipset!
Trevlig helg! :-)