lördag 28 maj 2011

Bebisfilt och lite svammel..

Här kommer lite lördagsbloggning från mig. Mina planer för helgen blev inte riktigt som de skulle. Meningen var att jag skulle iväg till min vän på hennes 30 års fest. Av olika anledningar så blev det inte så, därför tänkte jag att jag kunde och kolla på en annan vän som var DJ på en klubb i stan. Dock lyckades jag i stället få ett gallstensanfall.
Ja, det berättade jag inte va? Var och röntgade mig härom dagen och de hittade gallstenar så med all säkerhet är anfallen jag får från gallstenen.
I alla fall, jag sov en stund och drömde att jag låg på operationsbordet. Kirurgen sade lugnt "nu kommer du somna in och när du vaknar är allt över". Jag somnade men av någon anledning var jag fortfarande vid medvetande ändå och jag kände inte bedövningen. När kirurgen skar i mig skrek jag men det kom inte ut några ljud, jag försökte röra mig men hela kroppen var sövd.
Precis här vaknar jag av smärtorna i magen.
Så himla skumt.
I alla fall, det blev ingen utgång för mig i går och idag har jag varit rätt dålig. Har inte ont i magen men efter ett anfall så är man helt trött i kroppen och ryggen p.g.a. att man haft ont och spänt sig så mycket.
Lyckades i alla fall komma ut en sväng idag, följde med min man på tv-spelsmässa och så gick vi ut och åt. På kvällen var det spelning men jag valde att stanna hemma.
Jag har roat mig med att måla lite på en tavla, pysslat lite smycken, bakat en chokladkaka, diskat och lagt en ansiktsmask.

Tänkte bjuda på lite sytt också. Har dragit fram symaskinen nu lagom till sommaren och mitt första projekt var en liten bebisfilt till en vän som jag berättade om innan. Eftersom vi inte planerar egen bebis än får jag passa på att sy till mina vänner som den ena efter den andra ploppar ut små mirakel!


Jag använde mig av enkel lappteknik av lite olika tyger jag hade hemma. Jag broderade lite och använde även en virkad duk på en av lapparna. På andra sidan har jag sytt fast ett mjukistyg som bebisen kan ligga och gosa under.

I morgon är det morsdag, har jag pysslat något till henne? såklart, vad annars..

Inga kommentarer: