tisdag 8 februari 2011

Tapetsera mera!

Tisdagen är kommen, ute skiner solen av någon jävla anledning. Den kanske inte märkte att det var storm i natt? Katterna märkte det i alla fall, de var väldigt oroliga och väckte oss flera gånger. Så någon skön skönhetssömn blev det inte för min del i natt. Jag fick minsann jobba extra hårt med att sätta fast skönheten i ansikte i morse. Men lite smink och en locktång gjorde susen och ännu en gång var jag redo att möta dagen.

Igår hade jag värsta träningsvärken efter målningen också men det var det värt. Nu har sängen kommit på plats, nattygsbordet och byrålådan är målade och gardinerna är på plats igen. I natt sa Daniel att det kändes som om vi sov på ett hotellrum, jag tror det var ett bra betyg.

Jag bjuder på en liten bild där min kära make och far sliter med tapeterna. Hela rummet fick ett lyft och känns så mycket luftigare och fräschare med lite färg på väggen. Visst är Daniels målarbyxor snygga? Långkalsonger och tshirt, vilket iofs är en rätt vanlig klädsel för min kära make. När han inte går omkring i kalsonger och tshirt. En gång när jag kom hem från jobbet sitter min kära make (dåvarande pojkvän) framför sin dator iklädd Ytterjacka, halsduk, mössa och kalsonger. Han hade alltså kommit hem och tagit av sig skorna och byxorna och inget annat.

I alla fall, när jag kommer hem ska jag fixa en tavla till sovrummet, lovar att ta lite bilder sen när allt är på plats. Synd att jag inte tog några förebilder, har iofs den här bilder från i sommar när mina vänner hade gjort i ordning lite med rosblad och sånt i sängen.

Växten som står i fönstret hade katterna förresten tuggat på och Daniel fick för sig att han skulle rädda den. Han knipsade av alla stammar och sa stolt "Nu kommer det växa ut nya friska kvistar". Ja, vi får väl se hur det går, stackars blomma. Jag räddade de stammar som gick att rädda och satte i en vas, de borde klara sig ett litet tag till i alla fall.
Nu har vi i alla fall en kruka full av stubbar i sovrummet, Daniel är helt säker på att det ska växa upp en ny växt.

Pappa tyckte att detta var så roligt att han skattade i säkert en kvart.

Inga kommentarer: