fredag 25 februari 2011

Ex-kex och tv-spel

Hemma hos oss är det för tillfället en liten ovanlig syn, mitt ex sitter nämligen och spelar tv-spel med min make. De sitter och skrattar och skrålar tillsammans. Skumt, de har aldrig riktig kommit överens innan men nu så polar de ordentligt.
Ja, man kan vara vän med sitt ex. för mig skulle det vara helt förödande att förlora någon som jag en gång älskat.
När jag och Daniel precis hade träffats så berättade jag att ifall han inte kunde acceptera att jag är vän och umgås med mitt ex, så skulle vi inte kunna vara tillsammans. Det är kanske därför som vi alla tre numera kan umgås som vänner. Nu bor ju mitt ex i Stockholm så det är ändå inte så ofta man ser honom.

Hmmm, undrar om min make försöker sno mina vänner?

I morgon ska vi alla fall gå på SciFi mässan och sedan ska vi se 127 timmar på bio. Vi skulle egentligen sett True Grip men vi det fanns inga bra sittplatser. Och ska man betala så mycket för att se en film så ska man fanimej ha bra sittplatser.

Så kvällen har vi spenderat hemma hos oss. Jag har dukat fram med lite mögelost och egengjorda frökex. Experimenterade lite i köket i går och för en gång skull blev det ett lyckat resultat!

En bra dag helt enkelt!

1 kommentar:

Beas barnslikheter sa...

Kikar in för att berätta att jag har en ny "Använd det du har" utmaning som tar sin början i mars. Det skulle vara roligt om du ville vara med igen!

För min del är det VERKLIGEN på tiden. Jag har samlat på mig så mycket material ju. :-)

/Bea