söndag 30 januari 2011

Tuppluraren

Söndagskvällen är här. Jag gillar söndagar det enda felet på dem är att måndagen kommer strax efter. Dagen har jag spenderat med att äntligen ta mig i kragen och gå till gymmet. Det var otroligt skönt och jag känner mig mer peppad än någonsin att ta itu med min viktminskning igen!

Men jag vet inte om jag bara är otränad eller ovanligt trött för både i går och idag har jag var så himlans trött att jag tagit en tupplur på eftermiddagen. Men det är skönt med helg, då kan man göra precis vad man vill och vill man tupplura så kan man tupplura.

Och så kan man fortsätta måla på bordet. Det tar sin lilla tid, varje jävla streck är målad minst två gånger. Fick tag på en jättefin guld-färg så när bordet är klart tror jag att denna kommer bli att fint inslag på vår indiska balkong.

Den här lägenheten börjar faktiskt komma ihop nu. Den var helt menlös när vi flyttade in. Väggarna målade i tråkiga färger, inget liv någonstans.
Nästa år hade vi tänkt att göra om köket med och sen, ja då ska vi köpa hus. Eller ja, det blir väl om några år men jag längtar redan efter att köpa hus med trägård och skit.

Nu ska jag fortsätta måla lite.

Inga kommentarer: