söndag 23 januari 2011

Nattbloggeriet och en negerboll.

Nämen, här sitter jag mitt i natten. Jag sitter och pysslar lite med uppdateringar på bloggen. Jag är inte så duktig på sånt så det tar lite tid. Försöker få till sidan "om mig" för den känns lite rörig nu när vi har gift oss. Sånt ska man nog inte göra på natten för nu känns det som om jag har rört till det ännu mer.

Jag gjorde Negerbollar också, jösses vilken blick jag fick av Daniel när jag sa negerbollar. När jag var liten så var det ingen som brydde sig om att man sa negerbollar. Är jag så gammal? Kanske inte, jag kommer från landet. Det fanns en negress på vår skola och hon var ingen boll. Jag tror vi fattade skillnaden ändå.
Jag fick inte göra negerbollar för Daniel. Men Chokladbollar var helt okej. Jävla konstigt, det är precis samma ingredienser så nu står det ändå ett fat med negerbollar i kylen. Inte så mycket jag kan göra åt det, Daniel får helt enkelt leva med det.

Jag brukar säga "Det är okej för mig att säga så för jag är halvblatte" och sen är det inget mer med det.

På tal om det kom jag att tänka på när Lisa på fyllan hade "lånat" en hatt av en kille på krogen, när vi gick ut för en nypa luft kom det en kille och frågade oss varför vi hade en konstig hatt.
Jag svaradet "Vi snodde den av en Neeeeger" och Lisa tittade på mig med stora ögon och sa "Men Sara, så kan du ju inte säga. Jag himlade med ögonen och omformulerade mig med en harkling "Nej, förlåt, Vi snodde den av en Blatte!".
Att jag inte fått stryk på mina upptåg i yngre dagar är helt otroligt faktiskt. I alla fall. Jag sa bara "Jag är halvblatte, jag får säga så". Sen var det inget mer med det som vanligt.
Det faktumet att jag är halvblatte har nog räddat mig från stryk många gånger.

Dagens lista:
Saker jag har sagt på fyllan för att undvika att få stryk:

  1. Jag är blatte, jag får säga så.
  2. Min pappa är maffiaboss
  3. Jag är från Göteborg (funkar förvånansvärt bra i Sthlm om man är tjej i alla fall)
  4. Det där är min bror (och pekar på den största blatten i närheten" Det bästa med denna är att på fyllan kan man kalla vilken blatte som helst för brorsan.
  5. Min pappa är maffiaboss
Nä, nu spårar jag ur lite här. Detta var ju inte alls det jag skulle blogga om. Men nu har jag såklart glömt av vad det var.

Inga kommentarer: