tisdag 8 oktober 2013

Årets sista bröllop!

Ja, i helgen averkades årets sista bröllop, i alla fall vad vi vet om än så länge. Är ju möjligt att det kommer något överraskningsbröllop senare under året. Kommer både dop och 30-årsfester under hösten/vintern och det är ju ett ypperligt tillfälle att överraska med ett bröllop!

I helgen var det min fina vän Emilie och hennes numera make Johan som lovade varandra evig trohet och allt vad det innebär.
Så i fredags bar det iväg till Västerås, eller ja, vi åkte först till Eskilstuna där vi skulle sova mellan fredag och lördag. Vi passade på att umgås med vår vän Tessy på kvällen, åt pizza och hade lite tjejsnack.
Daniel och Hugo stannade hemma hos Daniel föräldrar på kvällen. Lika bra det, det blev rätt mycket prat om bröllopskläningar och skor och sånna saker som varken 5 månaders gamla grabbar eller 30 åringa karlar uppskattar.

Dagen efter åkte vi iväg tidigt för att hinna till kyrkan i tid. Incheckningen på hoteller var klockan 14.00 och exakt samma tid började vigseln. Vi som hade tänkt att göra oss i ordning på hotellet kände att tiden inte riktigt räckte till.

Men jag ringde på morgonen och frågade om vi kunde komma tidigare och det var inga som helst problem! Vi dök upp redan klockan 11.30 och de var så hjälpsamma med allt.
Hotell Västerås, mitt i centrum. De har verkligen mina största rekomendationer! Supertrevlig personal och mysiga rum, stort badrum med badkar vilket är ett jättestort plus för mig!

I alla fall, Daniel som hade äran att vara marsalk till Johan gjorde sig i ordning tillsammans med dem.
Så jag och min syster intog vårt hotellrum och hann precis göra oss i ordning. Vi hade ju Hugo med oss och han ville ha mat och passade på att bajsa också bara för att jag verkligen hade så mycket tid att byta bajsblöja.
Men vad gör man inte för sitt lilla charmtroll, fick vara utan ögonskugga och ögonbryn för de hann jag inte fylla i. Men jag har mörka ögonbryn ändå så det gör inte så mycket.

Och med ungefär 0 minuter till godo sprang vi ut med bebis och bröllopspresenter under armen för att möta upp Daniel som hämtade oss utanför hotellet.
Vi lyckades ta oss till kyrkan och var där mer eller mindre exakt klockan 14 men vi kom före brudparet så vi var rätt nöjda ändå trotts att vi någnstans på vägen tappade bort Hugos ena socke. Hugo var lugn och glad hela tiden i kyrkan, var lite rädd för att han skulle grina till men han hade precis ätit och hade ny blöja så vi hade alla förutsättningar för en fin stund i kyrkan. Han satt i mitt knä och bubblade lite, lekte med min underkjol och flirtade med de andra gästerna.

Efter ceremonin kom Svärfar och Svärmor och hämtade Hugo. Det är andra gången som han har barnvakt över natten. Första gången var han bara 2 månader men då sov vi i samma hus i alla fall. Denna gången skulle vi sova borta hela natten så det var lite nervöst. Men han hade varit så duktig, sovit hela natten och varit glad på morgonen trotts att varken mamma eller pappa var där.

Jag hade inför bröllopet införskaffat både ny klänning och nya skor. Hugo fick låna en liten Frack-body från våra vänner och Daniel har helt ny kostym han med. Insåg bara 2 veckor innan bröllopet att hans kostym var mörkblå och att han inte hade några svarta finskor. Kändes sådär att inse det så tätt inpå bröllopet och Daniel har inte alls något som helst intresse för att shoppa så det slutade det med att vi köpte skor bara någon dag innan bröllopet.
Och ja, ni vet, att göra sånna saker som att shoppa finkläder blir lite extra krångligt när man varken har bil eller tid och dessutom måste släpa på en liten bebis. Själv klickade jag hem mina kläder på nätet, snabbt och smidigt.
Det hela slutade dock lyckligt och Daniel var jättefin, lite så att jag ångrar att han inte hade kostym på vårt bröllop.

Trotts våra klädbekymmer lyckades Emilie och Johan bli gifta och fint var det! Bröllopsfesten var jätterolig, god mat och massa trevliga människor. Jag hade något att göra och någon att prata med hela kvällen!
Träffade dessutom ett helt gäng med nya kompisar. Märks att man inte kommer ut lika ofta nu för tiden som man gjorde förr, jag har nog aldrig varit så social i hela mitt liv. Det kan i och för sig ha något att göra med att jag var bordplacerad med massa sköna personer!


Det var i alla fall en mycket bra helg. Hugo hade roligt med Svärtfar och Svärmor, vi hade roligt på bröllop och resan hem gick även den jättebra. Kan inte fatta att vi har en sån snll och gullig bebis!
Bjuder på en bid från lite senare på kvällen också. Inte lika snygga med kul har vi! Nu ska jag njuta av en sovande bebis med lite kvällsmat och läsning!



Inga kommentarer: