torsdag 24 oktober 2013

Hugos fest!

Redan innan Hugo föddes började folk fråga oss om vi skulle döpa honom. För oss var svaret på den frågan mer än självklar, nej. Vi är båda själv döpta men inte medlemmar i Svenska Kyrkan, vi är inte religösa så det skulle kännas konstigt att lova bort vår son till något vi inte ens tror på.
Den dagen han är gammal nog att ta sitt eget beslut så får han gärna döpa sig.
I alla fall, vi bestämde oss för att i stället ha en slags namngivelsefest för honom i stället.
Vi bestämde ett datum och så råkade det bli så att det var just halloween-helgen. Så nu blev det Halloween-tema, jag älskar temafester!


En Hugo-fest. Det är han värd.
Självklart har jag, Daniel och Hugo matchande kläder med men jag kommer inte avslöja vad vi ska klä ut oss till innan festen. Men jag lovar att det inte är clowner i alla fall.

Har fått mycket komplimanger för den söta inbjudan jag gjort. Men jag ska dela med mig att ett av mina bästa tips -
Google - Sök på "free templates" och det temat du är ute efter.
Det finns många där ute som delar med sig av färdiga mallar man kan använda när man gör inbjudningar och annat. Jag har fixat och trixat lite i photoshop men det finns helt färdiga mallar också.

1 kommentar:

Sanna sa...

Jag har tänkt på samma sätt som ni så ingen av mina 4 pojkar är döpt i kyrkan, namngivningsfest är en mycket bättre ide.. =)