torsdag 17 oktober 2013

Ute med Hugos vrålåk!

Premiärtur med den nya vagnen. Nu är det skrubbad och lagad, som ni kanske ser? Blev ingen bra bild på just lagningen av armstöden men det blåa tyget med söta små djur och godis på är alltså lagningen. Provade mig fram med lite tyger men valde tillslut ett blått för att vagnen kanske skulle bli liiiiite mindre prinsessig. Sen fick hans vagnleksak med hans namn följa med med. Den passar inte jättebra i färgerna ock så ska nog byta ut så det bara är Röda bokstäver. Eller möjligen röda och bruna Eller ja, vi får väl se, jag lär väl ångra mig tusen gånger.




Hugo älskade i alla fall vagnen. Han bryr sig inte ett dugg om den är rosa eller inte. Han var så rofylld när vi var ute och "brummade". Först sov han i säkert en timme och sedan satt han och bubblade, lekte med sina fötter och sånt annat kul. Men det roligaste var när vi var inne i någon butik för nu kunde han se allt! De nyfikna små ögonen höll på att ploppa ut ur huvudet på honom. Skönt för mig för tidigare var jag jämt tvungen att lyfte ur honom ur vagnen så fort det hände något.
Det bästa av allt är att vagen har fullt ligg och sittläge så ifall han sover en längre stund kan han ligga skönt och när han blir lite större kan han sitta ordentligt i den.

Här hemma är det fortfarande bakning som pågår varje dag. I går gjorde jag Biskvi-spindlar som blev katastrof. Inge alls bra faktiskt så idag blir det ett nytt försök med ett annat recept. Spindlarna kommer jag ändå att servera till barnen. Choklad och strössel liksom, vilket barn kan motstå det?

1 kommentar:

Stina Glaas sa...

Den blev superfin! Måste ju vara hur mysigt som helst att sova i en ljusrosa vagn. Jag ser framför mig hur din pappa kan ta Hugo på långa mysiga promenader nu. :-D ;-)