tisdag 3 september 2013

Sommarens sista dagar..

eller är det höstens första dagar.
Idag sken solen i alla fall så härligt så jag plockade ner lilla Hugo i vagnen och behav mig in till stan.
Vi gick en liten promenad, köpte lite sushi och satte oss kungsparken en stund.

Hugo låg på filten och bubblade, drog till sig massor med tanter. Insåg ganska så snart att jag har receptet på den perfekta "tant-fällan".
En färgglad filt+en mycket söt bebis.

Fast min "tant-fälla" lockar även till sig en hel del tjejer i yngre 20 års åldern. Så gammal jag kände mig helt plötsligt, är "bara" 29 år och får redan kommentarer som börjar med "när jag är i din ålder..."
Va i... så gammal är jag inte!

I alla fall, förrutom "tant-fälla" är lilla Hugo också en turist-attraktion. När vi satt vid vattnet så åkte nämligen Paddanbåten förbi och jag lyfte upp Hugo i knät så han skulle kunna se. Åh så spännande det va, båten var full av turister och så fort han fick syn på den släppte han den inte med blicken och tjöt av glädje.
Snart så uppmärksammade turisterna att de var iaktagna och då åkte massvis med kameror upp (tänker inte säga vad just dessa turister kom ifrån för att inte spä på någons fördommar, men ni kanske kan gissa).
Japp, så snart kommer Hugo pryda massor med digitala fotoalbum som den söta bebisen i Göteborg.

Ja, det blev någon timme på filten, kanske 2 till och med. Man glömmer fort av tiden när man har det så mysigt. Hugo låg och lekte med filten och jag läste det nyaste numret av Mama.
Man får passa på att njuta av att vara ute, för snart kommer hösten.

Inga kommentarer: