söndag 22 september 2013

Förkylningstider

Min son fick en gubbkeps. Han blev så glad att han kräktes ner sin jacka så jag bakade in honom i massor med filtar i stället.

Och så gjorde vi Varberg, den här helgen också. Denna helgen var det en släktträff som lockade. Blev mycket kramar, pussar och gamla minnen.
Hugo är det första barnbarnet så han fick väldigt mycket uppmärksamhet såklart.

Dröjde dock inte länge innan det hela blev lite för mycket för lilla plutten och han knoppade in i sin vagn. Mamma kom och hämtade honom efter någon timme så jag fick chansen att umgås och dansa hela natten lång! (mamma och pappa är skilda ifall ni undrar varför hon inte medverkade på släktträffen)

Dagen efter vaknade jag vid 6 då Hugo ville ha mat. Kändes som om jag skulle gå i bitar. Huvudet var tungt, benen bar mig knappt och jag kunde inta andas. Först kändes det som världens värsta baksmälla men jag insåg ganska snabbt att jag åkt på jordens jävla förskylning. Hugo blir rädd varje gång jag nyser så i natt får jag lov att sova i gästrummet. Känns skumt att sova i gästrummet i sitt eget hem, speciellt när maken och sonen sover i sovrummet.

Nu sitter jag och tröstshoppar barnkläder på tradera. Blev en sparkdräkt med katter på.

Inga kommentarer: