lördag 26 mars 2011

Second Hand Fynda och måleriet i hallen

Nu är det helg igen och på den här adressen betyder det renoverings dags. Vårt lilla projekt med att renovera hallen har helt flippat ut, nu har vi dragit bort alla lister också. Jag började måla listerna bara för att upptäcka att listerna ut i köket var en helt annan färg än de i hallen så för att det inte ska bli en väldigt konstig rand så måstes de målas också. Det bästa vi har köpt idag är ändå papper som man täcker golvet med. För jag ska tala om för er att jag minsann har sölat.

Jag åkte ner en liten sväng till Varberg också, gick en runda med min mamma på secondhand och fyndade bland annat en oförskämt billig elgrill. En OBH nordica för 200:-, ser inte ens använd ut. Ord. pris är runt 1600:- på nätet.
I alla fall, efter vår lilla runda i Varberg tog jag pappa under armen och åkte och köpte färg för att grunda i hallen. Så det har vi alltså gjort idag. Eller ja, försökt gjort men av någon anledning så härjar vi mest bara.

Längtar tills det är klart nu. Bjuder på en liten smygkik på tapeten.




Den ser lite rörig ut men sen ska det upp en stor spegel med svart ram och en svart byrå mot väggen. De andra väggarna målas i gul/orangea färger som vi efter många om och men lyckades samsas om. Jag ville ha rosa/lila och Daniel ville har grön/blå.
Men jag älskar att tapeten är så härligt retro, den passar mig och Daniel perfekt!

I morgon blir det mer målande och så kanske jag ska visa vad jag mer fyndade på second hand!

Inga kommentarer: