fredag 4 mars 2011

Hur man enkelt och gratis gör snygga loggor.

Internet är en härlig plats, oftast. I alla fall som bröllopsplanerare är internet helt ovärderligt! Nu ska jag dela med mig av ett av mina bästa tips, nämligen bloggen graphicsfairy.
Där delar de med sig av tusentals bilder helt gratis. Som man får använda fritt i sina bloggar eller pyssel. Här under har jag slängt ihop ett litet förslag på hur man kan använda en mycket vacker ram som de har delat med sig av.


"save the date" kort är mycket mer vanligt utomlands men börjar även bli ett vanligt inslag här i Sverige med. Är det många som reser långt och måste boka tåg och hotell så är det hur bra som helst och enkelt. Denna skriver man ut på lite hårdare papper, 4 stycken på ett a4. Klipper isär och skickar iväg som den är, blir ett litet fint vykort.
Man kan använda fotopapper om man vill ha en liten glansigare yta men själv skulle jag nog föredra något naturfärgat, ekologiskt papper såklart!


Sen kan man enkelt ta med sig ramen vidare i resten av trycksakerna för dagen och på så sätt få ett enhetligt tema för trycksakerna om man nu gillar sånt.

Det är alltså busenkelt att göra egna loggor och designer helt själv. Men hjälp av olika bloggar på nätet kan man finna guld!

Inga kommentarer: