lördag 27 november 2010


Lördag kväll och jag sitter här med ett glas rött, nej det ingår inte i min diet men jag har gått två lyckade veckor med - 5 kg på vågen så första advent helgen kommer jag unna mig lite vin.
För mig har problemet med övervikten aldrig handlat om vad jag äter utan förmodligen snarare hur jag äter. För uppenbarligen är det fel någonstans annars skulle jag inte var överviktig. Problemet för mig är att jag inte förstår varför, jag älskar grönsaker och frukt och det är väldigt sällan vi lagar något onyttigt hemma hos oss. Godis köper vi aldrig nu eftersom jag går på diet och även innan det köpte vi kanske godis 3 gånger om åter eftersom Daniel inte ens gillar godis.
I alla fall, i morgon börjar en ny tig i mitt liv. Ni får gärna följa mig på min resa!
Vi får se vad som händer men det allra senaste som hänt var att jag provade Dukan-Dieten och gick ner 5 kg på två mindre än veckor.

Inga kommentarer: