måndag 15 november 2010

Dukan Dieten Dag 1 och lite om helgen!

Jag kan inte fatta att det är måndag igen, det känns som om det är måndag hela tiden! Livet går sin gilla gång, att vara en gift kvinna är inte så mycket mer spännande än att inte vara gift. Fast häromdagen ringde telefonen och personen på andra sidan frågade om han pratade med Sara Bengtsson, "Ja" svarade jag och tänkte inte på det fören efteråt. Men jag är ju faktiskt inte Sara Bengtsson längre, jag är Sara Larsson. Eller rättare sagt, Sara Serey Larsson.

Så, vad gör man egentligen på en vanlig helg som en gift kvinna då? Jag var på dop nere i Varberg, min brorson som är 2 månader gammal döptes. Så det var klassiskt dop, lite prat om gud, lite vatten och barnaskrik och sedan smörgåstårta i församlingshemmet. Vilken grej egentligen. Jag och Daniel ska inte ens ha barn än men har redan bestämt att vi inte ska döpa våra, om de kommer någon dag.

På lördagskvällen styrdes kosan mot Linda och Peter. Linda som är en av mina närmaste vänner va även toastmadamme på vårt bröllop. Vi har inte direkt hunnits ses sen bröllopet så det blev lite bröllopprat och så kollade vi på deras bilder från bröllopet med. Det va lite spännande att se hur man betedde sig när en vän tog bilderna än när vår bröllopsfotograf tog bilder.

Det var i alla fall en mycket trevlig med god (och nyttig) mat, vin och även en spännande fördrink. Bjuder på två bilder som jag snodde från Lindas facebook. Så egentligen är det Linda som bjuder på dem.

Maken min njuter av sin ananas och mangodrink.

Jag och Linda hänger i köket. Jag har börjat på en helt annan diet nu och det syns faktiskt redan. Mest syns det på vågen kanske, -4 kg förra veckan. Men den dieten jag gick på då fick mig att må illa och jag höll på att svimma flera gånger, så idag börjar jag med Dukan dieten istället. Det innebär 2 veckor med endast protein och fettsnåla mejeriprodukter. Idag har jag ätit Kyckling med kesosås, mycket gott.

Inga kommentarer: