onsdag 8 september 2010

En väldigt ekologisk bröllopstårta och en väldigt tragisk bröllopstårtehistoria!

Jag har ju redan skrivit en hel del om vår cateringfirma Groovy Food som ordnade med vår fantastiska ekologiska buffé. De räddade oss även när vi hade problem med att fixa en helt ekologisk bröllopstårta, detta har jag också bloggat om tidigare. Jag är dock alltid noga med att inte skriva vilka de är jag ger kritik. Bara för att de inte kan ordna det vi vill ha betyder det ju inte att de är dåliga i övrigt, dessutom har de alltid varit trevliga, förrutom personen i Varbergs enda underklädesbutik, ni minns hon som sa att jag AALLDDRIG skulle hitta en sådan BH i min storlek. Självklart hittade jag en i den första butiken jag besökte i Göteborg, de hade till och med större storlekar också.
Till saken, jag gav dem ganska fria händer med tårtan och på vår bröllopsdag stog den där. Helt underbar med "mormor och morfar" på toppen. Det är en figurin jag ärvde av min mormor och morfar när de gick bort så till deras ära hade vi dem på vår tårta så de kunde ha ett vakande öga över oss.
Den är fyllt med citronmousse och vit choklad och överlagret är marängsmet för att det ska få den där lite -inte helt perfekt- ytan.
Det enda kravet vi egentligen hade på tårtan va smakerna och att det skulle vara just en sådan här våningstårta. Ingen fusk-våningstårta med individuella tårtor på en ställning.

En annan som hade precis samma krav va Katja som driver bloggen Giftassugen. När de gifte sig så anlitade det ett konditori som inte höll något utav vad de hade lovat.
De ville ha denna tårtan:
Men cateringfirman levererade den här tårtan till deras bröllopsfest:


Man ser att de har gjort ett gott försök men tydligen har den fallit ihop under transporten. Men i stället för att visa kunderna, i detta fall ett väldigt besviket brudpar den respekten de förtjänar så har de mage att skylla på dem.
Hela deras historia kan ni läsa HÄR!

4 kommentarer:

Katja sa...

:-) Gullig du är.
Ja, vi överlever ändå, hehe. Och jag som kan känna ett litet litet stygn av avundsjuka på dem som har fina bilder på sina fina bröllopstårtor tänker att jag tänker ta mig tusan göra en EGEN staplad tårta nån gång. Bara för att liksom :-)
Så vi får se, kanske blir det till bröllopsdagen.
Er tårta ser och låter jättegod!

Bröllopsmonstret sa...

Har du något att göra i ert nya kök! :)

Jag tycker faktiskt att har man råkat ut för så tråkigt bemötande så är det inte mer än rätt att "hänga" ut dem. Det va väl inte direkt så att ni gick dit och puttade ner den.
Jag hade SKÄMTS om jag hade levererat en sån produkt!

Katja sa...

Ja det har du rätt i. Inbillar mig att det alltid kommer lukta nybakade bullar i vårt nya kök. (förmodligen inte ofta alls men det ingår i min bullerby-bild) :-)

När får man se mer bilder från ert bröllop då? jag är ju toknyfiken (vann ni?)

Bröllopsmonstret sa...

Det kommer att komma upp fler bilder allt eftersom, vi har inte fått alla bilder än.:)