tisdag 28 september 2010

Bröllopskoner, det borde fan vara en trend!

Idag har vi varit gifta i en månad precis, vilken grej.

Jag bloggade för några månader sen om hur man kunde göra för att piffa till stolarna under festen eller under vigselceremonin.
Den idén som fastnade var den med koner fyllda utav ängsblommor. Det är så himla enkelt och blir väldigt fint. Idén kan man sedan ta med sig till efterättsbordet där man kan fylla konerna med godis.



Bråkade lite med bilden men fick ändå inte in hela i bloggen, men klicka på den så blir den större om du vill kolla lite närmade på de härliga inspirationsbilderna.

I alla fall, jag ville bara tipsa er om denna fina idé och om du inte känner för att rulla koner i en halv evighet så har Jotex rea på dessa söta koner i metall. Hållbart och bra!


Hade jag sett dessa innan hade jag garanterat köpt dem och pyntat parken som vi gifte oss i. Funderar faktiskt på att köpa dem och spara dem tills när vi köper ett hus med en fantastisk trädgård. Då ska jag duka upp till te-party med massvis med ljuslycktor, banderoller och koner i träden!

3 kommentarer:

bemyprincess.blogg.se sa...

Rolig ide. Jag har också kollat på dom men inte i bröllopssyfte :)

Anonymous sa...

Säger ju att vi verkar ha liknande smak. ;)
Jag har tänkt strutar i fina blandade färger att fylla med blomblad (ist för ris) och dela ut. I trädgården ska det bli ljuslycktor, blommor och vimplar.
/LUNA

Bröllopsmonstret sa...

Det låter jättefint!! :)