lördag 4 september 2010

En blomstrande dag!

Nu har jag legat hemma, nerbäddad i fler dagar. Kul att starta sina första dagar som fru med att dra på sig jordens jävla förkylning.
Idag ringde det en telefonförsäljare och frågade efter Daniel. Som vanligt så säger jag alltid att han inte är hemma eftersom han har en tendens att tycka att alla erbjudanden man får på telefon måste vara värda att ta tillvara på. Kan inte ens komma ihåg hur många olika el-leverantörer vi har haft. Nu bor vi i bostadsrätt och det är vår förening som sköter allt sån där så det är skönt, till saken. När jag hade sagt att han inte va hemma så frågade han om det va sambon eller frun han pratade med. Det va faktiskt lite pirrigt att få säga att det va frun i huset som han pratade med.
I alla fall, efter som helgens planer blev lagda på is pga av sjukdom så tänkte jag passa på att blogga lite om våra blommor som vi hade på bröllopet!
Vi hade faktiskt inte ens tänkt att ha blommor först eftersom det uppenbarligen va ett jävla meck att hitta ekologiska blommor som inte kostade multum. Men sen så fick vi ett presentkort på blommor av min mamma och så sa Daniels föräldrar att de ville betala min brudbukett. Så vi kollade runt lite och sen hittade mamma den sötaste floristen, Eva på ateljé blomman utanför Varberg.
Jag skickade henne denna bilden som jag har visat innan i min blogg:

Och så här blev resultatet efter Eva hade modifierad den lite utefter mina önskemål och tankar.

Det är ju inte världsbäst bild kanske men ni får nöja er med den så länge.
Vi hade blommor i samma stil till vår dukning. Dem satte vi i olika flaskor och burkar som vi har samlat på oss under året. Det blev helt fantastisk fint och jag ångrar inte en sekund att vi valde att ha blommor och jag ångrar mig ännu mindre över att vi valde just Eva på Ateljé Blomman!
Slänger upp en bild som Eva mailade till oss också. Kan faktiskt erkänna att jag inte hade tänkt spara min bukett men eftersom det inte blev tillfälle att kasta den på bröllopet så hänger den faktiskt på torkning just nu.

Inga kommentarer: