tisdag 25 juni 2013

Ny tatuering och lite tid till annat!

Man läser ofta hur viktigt det är med egentid när man har bebis. Hur man nu ska hinna med det?  Det är svårt att ställa in sig på hur mycket uppärksamhet ett litet spädbarn kräver och när bebisen väl sover så är man själv helt slut i huvudet och kroppen.
I morgon fyller Hugo hela 6 veckor. Helt galet! Första månaden var jag bara utanför dörren vid 2 tillfällen p.g.a att Hugo krävde så mycket amning eftersom han inte fick tillräckligt näring. Nu har han fått ersättning vid sidan om amingen i 2 veckor och vi börjar märka av rutiner här hemma. Och vi har en mycket gladare och nöjdare bebis som sover mycket bättre dessutom!

Så igår fick jag äntligen lite tid för mig själv. Daniel stannade hemma med Hugo medan jag åkte och tatuerade mig och efter det tog jag en sväng på stan. Shoppade en sommarjacka och åt lite sushi vilket jag har längtat efter sååååå länge!
Var bara borta i några timmar men måste ändå säga att det inte var jättelätt att vara ifrån sin lilla bebis. Det värkte lite i hjärtat när jag ringde hem och hörde Hugo i bakgrunden, kändes lite overkligt på något sätt att inte kunna ta honom i min famn när han gnydde.
I alla fall, det var ändå skönt att komma ut och röra obehindrat på sig. Tatueringen blev bra, har ju
en Sjöjungfru sen förr och denna gången lade jag till ett ankare. Har funderat på detta i några år nu, 2 år sedan som jag gjorde Sjöjungfrun och nu äntlingen fick jag tummen ur att bestämma mig för hur jag ska fortsätta. Nu funderar jag på om jag kanske ska lägga till en stor ros i rosa och grönt också. Vi får väl se om jag har bestämt mig om 2 år eller inte.

 Annat som jag faktiskt äntligen har fått tid till är att måla! Hade 3 stycken canvastavlor hemma som bara stod och väntade på mig. Även här tog det lite tid innan jag bestämt mig för vad jag skulle göra med dem. Inte 2 år dock men säkert 2 timmar.
Denna gången tog jag fram en tuschpenna och släppte loss lite. Var sugen på krummelurer och började med ett paraply, sedan blev det bara mer och mer krumelurer allt eftersom. Less is more eller? Njae, det kan man nog inte anklaga mig för i alla fall. Less is boring and more is more and more and MORE!! Ja, som ni ser så slutade det hela med en katt (förvånad?) i ett helt hav av krumelurer.



 

Nu är det "bara" färgläggningen kvar. Hittade en ny spännande metod för färgläggning som jag tänkte prova. Visar såklart hur det blev om det blev så bra som jag hoppats på, i alla fall får nu glömma av att jag nämnde det!

1 kommentar:

TezzTheMess sa...

Helt galet fina tavlor. Som alltid! Och det tar ju en stund att komma in i rutiner när man fått en liten bebis, men så vips fyller de två om liten mindre än en månad! Kram