torsdag 28 februari 2013

Vecka 28

Vad var det jag sa, min blogg håller sakta men säkert på att förvandlas till en gravidblogg. Men ni får stå ut i några månader till. 3 månader till för att vara ganska så exakt sen förvandlas den väl till en barn/familjeblogg av något slag.
Nä, det är nog inte min stil, det blir väl en blandning av pyssel/livsstilsblogg. Den som lever får se helt enkelt.

Ja, så jag har alltså gått in i vecka 28 nu, det innebär att jag numera räknas som höggravid och jag har en bula på magen som bevis för det.
Var på Lovely Mama här i Göteborg och köpte en topp för några dagar sedan. Egentligen behöver jag kjolar men det är helt omöjligt att få tag på. Att hitta fina och prisvärda mammakläder är helt omöjligt.
Men som tur var hittade jag en kjol från min tjockistid som fortfarande passar över magen. Har ju skänkt bort alla mina kläder från den tiden då jag vägde 130 kg vilket är lite synd nu.. Menmen.
För övrigt så mätte jag mig runt magen idag och jag är på centimetern exakt lika rund om magen nu som jag var när jag vägde just 130 kg. Fast numera gillar jag faktiskt min runda mage, det gjorde jag INTE då.

Har i alla fall varit hemma i Varberg några dagar nu och umgåtts med familj och vänner.
Vi passade på att åka till Gekås för att köpa in det allra sista till lilla Knyttet i magen. Allt från Badbalja till sängkläder, en näs-sug och manikyrsett för bebis. Kändes användbart.
Vi var där på en måndag och det var väldigt lite folk, var så skönt att gå där utan att behöva trängas. Kunde i lugn och ro lunka omkring och kolla på allt vi behövde.
Sen åt vi lunch i en nästan helt tom resturang och efter det orkade jag till och med gå en liten runda till i affären och köpte lite fina grejer till mig själv också.

Nu blir det några dagar med renovering hemma hos oss för nu har vi äntligen bestämt oss för tapet och inhandlat denna. KOmmer bli så fint men ni får se först när det är klart! :)

Inga kommentarer: