torsdag 7 mars 2013

Katten också!

Jag tror ingen har missat att jag gillar katter och av någon anledning verkar alla mina penslar här hemma har blivit magiska. Så fort de kommer fram målar de bara massa katter. Här är den senaste katten till samlingen:


Den blev lite annorlunda än hur jag brukar måla. För när jag gjorde själva skissen så råkade jag doppa penseln lite för mycket i vattnet vilket resulterade i den oskarpa kanten. Men jag gillade det och körde på, en del av mina bästa alster var i från början misslyckade egentligen.
Men om man inte berättar det för någon så skulle ingen veta. Fast jag kan ju aldrig hålla käften och måste berätta allt hela jävla tiden.
Men i alla fall, för att vara ett misslyckande så blev jag väldigt nöjd ändå.

När jag inte målar katter så håller jag som mest på att städa och pyssla här hemma. Tapeterna till Knyttets rum har kommit och väntar på att jag ska få tummen ur och ånga ner de gamla tapeterna så jag kan grundmåla. Lika bra att göra det rätt på en gång. Det blir finare och dessutom hade jag tänkt att det skulle öka värdet på lägenheten med, så vi i framtiden kan köpa ett fint hus!

Inga kommentarer: