onsdag 20 februari 2013

Cirkustavlan

Ja, eftersom jag redan har babblat på om barnrummet så tänkte jag ändå bjuda på en bild på tavlan som jag gjorde klart i går.
Ramen har jag haft i garderoben i flera år. Har sprayat den några gånger för olika projekt men har aldrig funnit inspiratin att slutföra de projekten. Och så sista gången jag sprayade så skar sig lacken och det blev fula bubblor som inte gick bort. Japp, in i garderoben igen där den blev bortglömd tills alldeles nyligen då jag renoverade där inne.
Två omgångar med lackfärg (ja, helt giftfri pappa du behöver inte oroa dig) så blev den så här skinande vackert grön. Bakom satte jag en bit av den fina retro tapeten som jag köpte för några veckor sedan.


 Ja, vi har alltså efter att vi fått hem tapeten bestämt oss att inte beställa mer utan vi har hittat en annan som vi beställt hem prover på. Den andra tapeten känns mycket mer rätt så nu har jag denna tapeten till andra projekt. Och eftersom det ändå kommer bli cirkus-tema så passar denna bra, ska klä om en gammal bokhylla också, det blir förmodligen nästa projekt efter att knopparna till byrån är klara.


Inga kommentarer: