måndag 11 februari 2013

Smörgåstårta och fåglar

Hos familjen Larsson har det varit en ovanligt lång men rolig helg. På tisdag fyller min fina make hela 30 år och detta har vi firat i helgen.
Vi började i fredags, då hade jag gjort smörgåstårta och bjöd över några vänner. Någon hejdundrande fest orkar ju jag inte med för tillfället. Min familj kom också över och firade med oss under dagen så det blev en lugn och mysig tillställning helt enkelt.
På lördagen kom Daniels familj hit och hälsade på. På kvällen var vi ute på resturang och avslutade kvällen hemma hos Daniels farbror där vi bara satt och pratade och myste hela kvällen.
Helgen avslutades med att de kom hem till oss på Söndagen och umgicks lite med oss och katterna innan de åkte hem till Eskilstuna/Norge.

Så det var en lugn och mysig helg men väldigt lång, det blev inte så mycket vila för mig. Även om vi inte härjade omkring så blev det liksom så mycket för lilla huvudet också. Kroppen har liksom fullt upp att göra bebis känns det som, så det finns inte mycket mer kraft över till annat. Speciellt inte i hjärnan, där är det bara bebistankar som snurrar.
Och ja, har inte träffat Daniels familj sen jul, då var jag i vecka 18, nu är jag i vecka 26 så magen har ju växt en hel del sen dess, så det blev en hel del bebisprat också. Det blir väl automatiskt så, det är första barnbarnet på min mans sida av släkten. Daniel är ensambarn också så det är ju oss de gått och väntat på, speciellt med tanke på att vi gifte oss fö 2,5 år sedan med.
Min familj har ju vetat om från början att jag inte kan bli gravid så där har det inte varit samma pikar och sånt, inte för att pikarna har gjort oss så mycket. Det sista som lämnar oss är hoppet och vi hade mycket hopp kvar i oss när det lilla miraklet i magen hände oss!

I alla fall, idag passade jag på att sova ut ordentligt. Var så skönt att inte ha några tider att passa eller massa måsten här hemma. Har bara suttit i soffan tills jag blev rastlös. Då plockade jag fram mina färger och målade lite fåglar!



Inga kommentarer: