torsdag 22 mars 2012

Vårpärlor!

Idag har varit en helt underbar dag. Jag och min vän Malin packade picknick-korgen och tog en mysig lunch i parken. Det är fortfarande lite för kallt för att sitta utan jacka men när solen gassade på som mest så kändes det nästan som sommar.

När jag kom hem som sprätte det lite i mina pysselfingrar och jag pysslade ihop ett vårigt armband. Eller ja, flera stycken. Den är våren kommer det gälla pastellfärger för mig! Behövde ett färgglatt halsband också så det var bara att pärla på. Att pärla är så himla tråkigt så det hjälpte att man kunde sitta och mysa på balkongen och låtsas att det var sommar!

För att fotografera smyckena gav jag mig på min lilla hemmagjorda fotostudio. Använde ett scrapbooking-papper som grund och det blev mycket bättre ä sist. Men behöver nog en bättre lampa också, som jag fick tips om nedan.

Det är lite jobbigt dock att man bara kan fota väldigt små saker i en sån där liten fotostudio. Det bästa vore ju att köpa en större lägenhet och rigga upp en fotostudio i ett eget rum! Ska bara försöka få maken min att inse att vi inte kan leva utan en alldeles egen fotostudio..

Inga kommentarer: