fredag 24 juni 2011

Glad Midsommar!

Det är inget vidare midsommar väder men vi är glada ändå.
Här hemma är det kaos och kalebalik, min syster är här över helgen och hon har tagit med sig sin och vår mammas katt. Så det är n härligt stämning av kattkänslor här. Bastian (mammas katt) är lite kär i Aina men känslorna är inte besvarade så att säga. Bastian och Börje kommer däremot bra överens vilket gör min systers katt Otto lite svartsjuk.
Och så håller dem på, ibland leker de med varandra, ibland fräser de åt varandra och ibland gosar de med varandra.
Jag gillar våra katter, funderar på att kidnappa Bastian och Otto. Kanske skulle vara lite mycket katter i vår 3a dock, men när vi skaffar hus, då jävlar! Crazy cat lady here i come!

I alla fall, jag har gjort mig 3 olika midsommarhalsband och vet inte vilken jag gillar bäst. Vad tycker ni?

Ett turkost med snäckskal och sidenband och rosetter kanske?


Eller kanske denna med en hängande tygros och pärla?

Fast jag tror den här ljusrosa är min favorit faktiskt. Den känns lite romantisk och så. En liten rosett bak vid spännet också.

Jag har i alla fall tröttnat lite på att ha alla mina smycken bara åliggandes skrapande här hemma, jag använder sällan smycken själv men gillar att göra dem. Har gett bort oändliga mängder med specialtillverkas smycken till mina vänner så de ar nog varsitt lager liggandes hemma hos sig också.
Så jag tror bestämt att jag ska öppna en webbshop, vad tror ni om det?

Jag har ju visat den del av det jag gjort här i bloggen men jag har så himla mycket mer som säkert skulle trivas hemma hos någon annan.


Nä, nu så ska jag laga lite mat, baka en vegankaka och sen bär det av till mina fina vänner Sandra och Markus där vi kommer spendera denna muliga och blåsiga midsommarafton.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Oj vilka fina halsband! De var väldigt vackra allihop, men den turkosa var något speciell! :)

Bröllopsmonstret sa...

Tack så mycket! Alla tre är mina nya favorithalsband nu tror jag :)