torsdag 9 juni 2011

Decoupage + kruka = sant

Kunde jag hålla mig från att pyssla idag? Svar nej. Daniel har jobbat kväll några dagar, vilket betyder att han sover när jag går till jobbet, sen sover jag när han kommer hem från sitt jobb.
Så idag har vi lagat lite mat och hyrde en film så att vi kunde umgås för första gången på länge. Filmen var kass, tappade intresset redan efter 5 minuter, försökte ge filmen en chans ändå men tillslut hamnade jag ändå i min pysselhörna.

Där hade jag denna kruka. Innan jag gick lös på den var den helvit med utbuktade hjärtan på. Lite Decoupage med en söt servett (som jag hittade på Gekås av alla ställen) senare så såg den ut såhär:
Alls utbuktade hjärtan dekorerade jag med bladguld vilket är en helt ny teknik för mig. Det gick sådär kan jag väl säga men jag är nöjd ändå. Man kan ju inte lyckas med allt alltid, speciellt inte när det gäller nya tekniker.

Och så fick denna tråkiga gamla kruka helt nytt liv och den bor numera på vår balkong!
Men egentligen kanske jag borde använda den till projektet här under? :

Inga kommentarer: