fredag 10 maj 2013

Flodhäst på äventyr!


Idag har den glada flodhästen varit ute och härjat. En vän ringde runt lunch och frågade om jag hade lust att träffa henne i stan. Klart jag hade! Så jag struntade fullständigt i att jag är en flodhäst och vaggade ner till spårvagnen.
Det blev lite skoshopping, fika och en promenad i det fina vädret. Var så himla skönt att komma ut lite även om jag nu flera timmar senare är helt slut i hela kroppen och huvudet. Men det var det helt klart värt!
Dessutom har jag läst att det rekommenderas att röra sig om man vill få igång förlossningen. Jag är så himla redo för lilla bebisen att komma ut nu! NUNUNUNU helst igår...

I alla fall, fick shoppat lite roliga saker med. Två söta kuddar in till Hugos rum och så en salt och pepparkvarn som passar så himla bra i vårat kök!


Egentligen hade jag ju kunnat sy dessa kuddar själv men de kostade bara 70:- st och det hade kostat mycket mer att köpa tyget och stoppningen. De är väldigt stora också så det var helt klart värt 140:-!


Herr Pepparkvarn och Fru Saltkvarn trivs alldeles utmärkt på vår kryddhylla.
De är från min nya favorit pryttel-butik här i Göteborg. TGR, jag vill typ köpa allt där inne och ännu värre är att det är så himla billigt så jag skulle ju i princip ha råd. Det är det om är deras grej, få mig att tro att jag fyndar men egentligen packar jag bara på mig en himla massa och kommer alltid därifrån flera hundra kronor fattigare även om jag bra skulle "titta lite".

1 kommentar:

Pysselmajorna sa...

Vad roligt att du gillar vad jag gör :) Vad superfint ni har gjort barnrummet. Underbara salt o peppar kar du hittat. Hoppas bebisen kommer snart.