söndag 10 mars 2013

Nu går vi på Cirkus!

 Igår gjorde jag något hela galet. Helt otroligt, jävla galet. Jag åkte till Ikea, mitt på dagen, en lördag. Herregud, det kommer jag aldrig göra om. Eller, det kan jag ju inte lova faktiskt, jag har ju ingen bil så jag får liksom passa på när någon jag känner åker dit om jag inte känner för att ta bussen. Och det känner jag inte för.
I alla fall, Ikea, en lördag tillsammans med min pappa, min syster samt resten av skandinaviens befolkning kändes det som. Det som skulle inhandlas var två konsoller och hyllplan till vår klädkammare men det slank ner lite annat i ikea-kassen också såklart. De hade massor med fina leksaker med Cirkus-tema och som ni vet är ju det temat som vi har valt in till Knyttets rum.
Även om det ryckte i fingrarna så köpte jag faktiskt inte allt med Cirkus-motiv. Bara nästan, här är lite smakprov på det jag köpte från ikea.se



Det är totalt jävla livsfarligt att gå där inne. Helt plötsligt så har man fyllt den där gula kassen med massa saker som man inte skulle ha.
Dessutom så trodde jag att det skulle bli svårt att hitta saker att inreda Knyttets rum när vi valde cirkus-tema men nu finns det cirkus-saker precis överallt.
Var inne på TGR här i Göteborg och hittade en massa fina saker med Cirkus-tema där med. Plockade bland annat på mig dessa söta små kulspel som Knyttet kan leka med när han blir lite större.  De hade små trädockor och anat med som passar finfint in i hans rum.
Plus söta små papperstallrikar och muggar för framtida barnkalas. Men så långt fram käns lite fåning att planera så jag lyckade med nöd och näppe lämna kvar dem i butiken.
Nu känner vi oss faktiskt rätt klara med inköpen inför Knyttets ankomst. Hans rum kommer hinna bli klart i tid med tapeter och allt.
I början kommer han såklart at sova i vårat sovrum men när han känner sig redo att flytta kommer hans rum att stå och vänta på honom!

Och på tal om det så är hans fina byrå också klar som jag har bloggat tidigare om. Men nu har jag en bild att visa er också, Tada!:

 Den förvandlades alltså från det här:
 

Till det här:


De söta knopparna kommer också från TGR. Först hade jag ju tänkt att göra egna knoppar men sen skippade jag den idén för det skulle ta så lång tid att göra så många. Det är ändå en rätt stor byrå.
Så då skulle jag bara måla knopparna i stället men av en slump hittade vi dessa och de passar så himla bra och är så söta. Sparade mig massor av tid och de kostade bara 20:- st också.
Japp, jag är faktiskt rätt nöjd med vad jag har åstakommit den här gången, hade jag haft längre armar hade jag klappat mig själv på ryggen och sagt "Bra jobbat". Men jag firade med att låta min man skruva fast alla knoppar i stället!

Inga kommentarer: