fredag 21 december 2012

Snart halvvägs (om jag får bestämma)

Nu är det bara några dagar kvar till jul. Alla julklappat är inköpta och inslagna med för den delen. Alla utom en och det är som vanligt min julklapp från min make. Han är inte så bra på det där har jag märkt efter våra 7 år tillsammans. Vilken tur att han är bra på så mycket annat.

I går var vi på Rutinultraljud, har sett fram emot det länge men tyvärr blev det inte som vi hade hoppats. Sköterskan tyckte nämligen att bebisen såg liten ut och flyttade mig 2 veckor. Vilket skulle innebära att jag blivit gravid samtidigt som jag gjorde positivt graviditetstest, mycket märkligt. Vi fick i alla fall se barnet med flaxande armar och ben. Hjärtat slog bra och den hade svalt fostervatten så allt förrutom datumet såg jättebra ut.
Så vi fick en ny tid om 3 veckor i stället, så att bebisen får växa till sig lite och hon kan göra en bättre undersökning. Under tiden så ska jag försöka gotta mig i lite julmat och göda den lilla bebisen lite, borde inte bli allt för svårt. Jag och pappa tjuvstartade med lite risalamalta idag, den första grädden jag äter på hela året. Det var riktigt gott. Ingen fruktsoppa till dock utan vi körde på lite varm, osötad frukt i stället.
Jag kan ju inte vara hur onyttig som helst!

Vecka 20 om jag får bestämma!
Daniel tittar in på bilden och säger "titta älskling, vi matchar!". Efter våra 7 år tillsammans så har våra garderober liksom matchat upp sig med varandra. Vi har samma smak i det mesta inkl kläder vilket innebär att detta händer lite för ofta faktiskt, folk kan ju tro att vi är knäppa. Eller ja, knäppare än vad vi faktiskt är. 

Inga kommentarer: