måndag 3 december 2012

Julpyssel #2

I helgen var jag nere i Varberg och hälsade på familj och vänner. Blir många resor dit ner nu för tiden har jag märkt. Kanske för att jag känner mig lite instängd nu för tiden att jag tar varje chans jag får att komma bort lite. Även om jag inte är jättegravid, bara i vecka 17, så blir det ett himla projekt varje gång jag ska ta mig någonstans. Har haft sånna problem med illamåendet och tröttheten så jag känner mig så himla utsatt när jag åker iväg själv. Visa gånger går det hur bra som helst och jag kan springa omkring i flera timmar, andra gånger slår illamåendet till och jag blir sittandes på en bänk med huvudet mellan benen medan folk tittar på mig. Under vinterkappan finns en liten bebiskula men den ser inte folk än så de tror väl bara att jag är full eller något..
Nä, jag åker helst ingenstans själv nu för tiden, tycker bara det är jobbigt att vara själv när illamåendet slår till. Eller när humöret svänger och jag skäller ut stackars människor på spårvagnen som inte fattar att jag inte kan dra in magen och slinka förbi nu för tiden.

I alla fall, kunde åka bil ner till Varberg med min mamma vilket besparade mig mycket svett och tårar med en jobbig spårvagnstur och tågresa.
Min mamma skulle vara barnvakt åt min brorson så det blev lite gullande med honom och jag passade på att gå på långpromenad med honom och mamma. Blev en tur på loppis och sedan julmarknad.

I söndags var vi en sväng hos våra vänner Linda och Peter och deras lilla dotter Milia. Då blev det en massa julpyssel. Vi målade på muggar, gjorde julkort och apelsiner med nejlikor.

Jag gjorde ett fint kort med bara lite band och mönstertejp. Superenkelt!

Hade tänkt att få gjort lite julpyssel här hemma också men i stället har jag åkt på magsjuka. Den tackar vi för! Jag hoppas på att den går över fort för till helgen får vi ju besök av Svärmor och hennes man!

Inga kommentarer: