söndag 18 november 2012

Årets första julpyssel

Sådär, nu har vi sparkat igång årets julpyssel här och jag kan nog säga att julstämningen börjar rinna till i blodådrorna här.
Jag, min syster och min mamma åkte ut till vår vän Beatrice för en pysselkväll. Jag började med lite decopage på ett ljus. Med en Embossing-fön var det superenkelt att få servetten och ljuset att smälta ihop!

 Mamma och Beatrice var pepp på pyssel och lussekatter! Vi gjorde även en konstig sats med kola. Det skulle bli knäck men vi hade i lite för mycket grädde så den blev inte så knäckig.

 Min syster fixade lite ljus hon med. Fast hon lyckade bränna sig på fönen, klant. Jag lyckades mest limma fast mig på diverse saker.

 Det blev några ljust, det var så kul och gick av bara farten när man väl hade kommit i gång. Jag lade dock mest tid på en söt ask som jag pimpade med band och rosett!

 Beatrices ask, hon hade ett jättefint mönster för en ask som var lite ovanlig. Fick en kopia på det så om någon är intresserad av hur man gör så kan jag scanna in det.

Mitt färdiga pyssel. Som sagt så lade jag ner massa tid på att vara lite avancerad med min låda som jag klädde med servett inuti och sedan limmade jag ett kantband runt alla kanter vilket inte var jätteenkelt men det blev väldigt fint tillslut. 

Nu sitter jag hemma och är helt proppfylld av pepparkakor, lussekatter och glögg. Det var en lyckad pysselkväll!

2 kommentarer:

TezzTheMess sa...

Det blev ju superfina! Jag är intresserad av "recept" på lådan. Alltid kul med nytt pyssel! Går det att elda ljusen som vanligt när du decoupagat dem med servetter? De blir inte brandfarliga? Sjukt fina blev de i alla fall =) Kram

Sara Serey Larsson sa...

Då ska jag fixa det, är ett av de finaste och enklaste mönster på box som jag stött på :)
Om servetten brinner vet jag inte, därför vi valde sånna här tjockare ljus för då brinner ändå kanten inte upp längst ner.
Man kan ju sätta fast servetten med flamsäkert lim också om man vill vara på den säkra sidan :)