tisdag 30 oktober 2012

Mitt i veckan inlägget.

Såhär mysigt har vi det i soffan på kvällarna. Katterna har fått förbud att ligga på min mage vilket är en av deras favoritsyssla. I knät får de gärna ligga men det är tydligen inte lika mysigt som att krypa upp hela gänget på Daniel.

Det är helt livsfarligt att råka somna på soffan för när man vaknar så har man ett täcke utav katter på sig, förstår inte vad det är som gör det som himla gött att ligga på en. Och även när vi inte är i närheten så ska de ligga och sova i en liten katthög. Så tätt som möjligt, hade de kunnat hade de nog allt gärna delat skinn också.

Annars så händer det inte så mycket. I morgon går jag in i vecka 13 av graviditeten och illamåeendet har börjat avta en del. För några veckor sedan kunde jag inte äta något innan klockan 16 på eftermiddagen för det kom upp lika snabbt igen. Jag gick ner 4 kg som jag ska vara försiktig med att inte gå upp igen. Men det är nog lättare sagt än gjort nu när jag äntligen får behålla maten jag äter!
I morgon tänkte jag ta min kära mamma och åka till Gkås, det som ska införhandlas är gravidleggins och kansk någon gravidtopp. Mina strumbyxor och leggins börjar strama åt över magen en del även om det ännu inte syns att det är en gravidmage. Ser mest ut som om jag börjar bli tjock igen.

Tror nog att vi kommer promenera lite på bebisavdelningen också, än har vi inte köpt mer än några småplagg vi hittade på en loppis för några veckor sedan men det känns ändå som en hel evighet kvar tills Maj så vi har tid. Säger jag nu men den kommer väl rinna iväg snabbare en snabbast.
Vad vi dock vet är att det inte är någon idé att köpa på oss grejer innan jul för våra julklappar komer säkerligen bestå av 90% bebissaker.

1 kommentar:

TezzTheMess sa...

Hoppas du slipper illamående nu då. Jag tyckte att tiden inte gick så överdrivet fort under graviditeten, men när dottern började närma sig året undrar man vad som hände. Och när man ser alla små nyfödingar - för så liten har inte ens stora tös varit =) Oh, vad du kommer bli överöst med "tips" och "minnen" nu. I bästa välmening förstås =) Så mysigt! Kram